onsdag 5 januari 2011

This is the year it all will happen

Under lovet har jag inte öppnat en enda skolbok. När vi gick på lov intalade jag mig själv att jag skulle få väldigt mycket gjort, bland annat min uppsats i Engelsak C som dessutom ska vara inne vecka 2. Jag har ännu inte börjat på den, jag har lika mycket ork nu som jag hade när jag gick på lov, med andra ord så har jag ingen ork alls.
Gårdagskvällen ägnade jag åt att tänka på min student, jag lyssnade på studentlåtar kontrollerade att beställningen på min mössa stämmer och tittade på Angelicas studentvideo om och om igen. För i mitt huvud har jag varken historiaprov eller engelskauppsatser som ska in. I mitt huvud är allt redan inlämnat och jag ska snart gå ur Herrgårdsgymansiet med min mössa på huvudet och sjunga att jag äntligen har tagit studenten. Men för att den dagen ska komma måste jag sätta igång med uppsatsen så att den blir klar någon gång.
Vårterminen brukar vanligvis gå väldigt fort och jag tror inte att denna terminen kommer att vara ett undantag. Vi har studentresa, studentvecka och en massa annat som kommer att ta vår tid. Studentdagen kommer att infalla snabbare än vad vi tror, så jag får följa alla 91ors råd och ta vara på den tid som jag har kvar; för herregud vad jag ska ta studenten den 17 juni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar