måndag 18 oktober 2010

Ica vs IKEA

Förra veckan hade jag och Elin en intressant konversation. Vi var påväg till Åmål där vi skulle leta upp ett ställe där jag kunde ta hål i öronen utan att ha beställt tid. När vi åkte förbi Mio sa Elin något i stil med "Åh, jag älskar att gå runt på Mio, jag skulle kunna gå där inne hur länge som helst" , jag vet sedan tidigare att hon också älskar att gå runt inne på IKEA. Jag började tänka på ett ställe där jag inte skulle tröttna på att gå och började sedan tänka på en fråga som jag faktiskt har ställt mig väldigt länge "I vilken affär skulle jag helst vilja bli inlåst och tvingas övernatta i?". Jag frågade även Elin denna fråga och fick ett svar direkt: IKEA. Jag tycker att det är fruktansvärt att gå där inne i vanliga fall, men jag måste ändå medge att detta var ett väldigt bra och genomtänkt val. Jag har länge tänkt att en mataffär kanske skulle vara det bästa, då skulle man ju inte bli hungrig iallafall. Elin tänkte däremot steget längre, på IKEA finns inte bara sängar utan också en restaurang (som för övrigt har den godaste kladdkakan, näst efter min och Elins givetvis). Där inne skulle man inte bara kunna äta sig mätt utan också kunna sova ut. Genialt!
Det är alltså konstaterat, IKEA is the place to be.

Såhär lyckliga var vi efter vårt konstaterande, vilket är ganska förståeligt. Jag kände också att en segergest var på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar