fredag 26 november 2010

Ett stort steg för familjen Persson

Som sagt, idag har familjen Persson klivit in i det moderna livet på riktigt. Pappa har idag var och köpt en LED- tv, hade vi haft en LCD- tv innan eller iallafall en från 2000- talet hade inte detta varit något speciellt. Men så är inte fallet, den tv vi har haft fram tills idag är lika gammal som jag, alltså arton och i princip antik. Ett faktum min far inte riktigt kan erkänna, han försvarar det istället med att "Det är väl inget fel på den. Den funkar ju." Ja, man får fram en bild på den men det är i princip allt som funkar på den. Ljudet vrids på något konstigt sätt så det låter som spökhistoriestund, om ni förstår vad jag menar. Hela bilden syns dessutom inte och någon dosa har vi inte haft till den på flera år. Men som sagt, den funkar.

Samma sak var det när pappa köpte en ny bil. Vi hade en röd volvo 940 som var ungefär 11 år när han bytte ut den. Denna bil hade ingen AC, den hade inte ens en stereo. Bägaren rann över för mig när vi åkte hem från kusten och jag fick sitta i mitten i baksätet samtidigt som vi hade nedvevade rutor. Konsekvensen var en vagel i ögat. Kul! När jag sa till honom att det faktiskt var dags att byta bil sa han "Men det är väl inget fel på den. Den fungerar ju!" Och som sagt, den funkade. Men hur mycket delar behöver funka på ett gammal skrot?
Kanske är det från pappa jag har fått ångesten av förändringar. Jag vet inte...?

5 kommentarer:

  1. Haha, känner verkligen igen min familj i det där. Specielllttt pappa! Alltid det där "men det är ingenting fel på den, den funkar ju huur bra som helst" herregud, rädda för förändring var det ja ;)/ Angelics

    SvaraRadera
  2. Angelica: Nejnej, allt vi har i huset funkar och förändrningar är inte bra! Han kan för övrigt inte erkänna än i dag att bilen var en skrot ;)
    Sanna: Haha, han är underbar! Men han är allt bra snurrig också ;)

    SvaraRadera
  3. Är ingen rutinerad bloggläsare precis,men gillar din skarpt! sitter verkligen o skrattar för mig själv när jag läser dina inlägg! man känner igen sig lite i just detta, men favoriten är dock "patrik är pigg" hahah.. hoppas allt är bra där hemma annars! Ses på juldan hoppas jag :) Puss! / Jenny långt borta

    SvaraRadera
  4. Åhh, du anar inte vad glad jag blir när jag läser din kommentar, Jenny! Tack, fina du. Det är bra med mig, hoppas det går bra för dig där borta och att det inte är allt för mycket nu! Det hoppas jag verkligen på :) Ha det så bra så länge! Pusssss!

    SvaraRadera