måndag 16 augusti 2010

Do the panic

Varför svarar man "Mitt i maten" i telefonen när man sitter och äter? Varför? Jag skulle aldrig få för mig att svara "Isabell mitt i maten" när någon ringer. Jag kan ju förstå att man vill äta i fred, men man behöver ju inte direkt inleda samtalet med den informationen. Det är ju som att säga "du, du stör mig faktiskt nu, jag sitter och äter. Hur kan du få för dig att du kan ringa och prata med mig då?!", fast med andra ord.
"En god bok", det är samma sak där. Jag diskuterade detta med min vän Beatrice en dag och vi kom fram till att "Jag ska mysa ner mig med en varm kopp te och en god bok" kan vara en av de värsta meningarna någonsin!
Att man sen säger "skrot" i varje mening eller "jävel" efter varje ord, det är en helt annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar