onsdag 18 augusti 2010

"Issa, du är bara avundsjuk!"

Ja, Fredrika. Jag är faktiskt lite avundsjuk på din Lofotenresa! Jag tycker att det är imponerande om du ser en späckhuggare, och då vill jag att du tänker på mig. Jag har ju alltid haft något speciellt för just späckhuggare, jag tror det är från Rädda Willy. Jag tyckte så mycket om den där Willy att jag grät en liten skvätt när den där stackaren dog.
Jag är nog ganska fascinerad av alla stora havsdjur, mest för att jag är livrädd för dem. Jag tycker egentligen att havet är läskigt vilket resluterat i att jag även är rädd när jag simmar i Harefjorden. Jag står exempelvis aldrig på botten eftersom jag då kan känna ett vrak eller ett isberg. jag simmar heller inte under vattnet eftersom jag då kan simma in i ett hajgap. Det låter mesigt och jag är nog ganska mesig, men jag är också rädd så jag riskerar inte något. Inte ens i Harefjorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar