torsdag 16 september 2010

Breakfast at Tiffany´s

Istället för att plugga på provet som jag har i Engelska C imorgon valde jag att sätta på Breakfast at Tiffany'soch oj vilken bra film det är! Audrey Hepburn är ju så vacker att det är skrämmande, hennes kläder är heller inte att klaga på.
Hon säger att på Tiffany's kan inget ont hända och att det är dit hon brukar gå när hon är rädd och jag måste säga att det låter väldigt förnuftigt. Jag tror att alla har ett sånt ställe som man går till, som på många sätt är tryggt. Jag vet att jag har ett sådant ställe, och det är mitt hem och hemmet tror jag är mångas trygghet. Jag och mina vänner satt på en rast häromdagen och diskuterade detta, hur skrämmande det ska bli att flytta hemifrån eftersom man trivs så bra med sitt hem. Visserligen är det hemmet i sig som man kommer sakna, men också tryggheten den innebär. Det blir inte samma sak att sitta själv i en lägenhet i en okänd stad. Det är en av alla saker som är skrämmande med att flytta hemirån, och jag vill inte tänka på det riktigt än. Istället ska jag tänka på Holly Golightly och Breakfast at Tiffany's. För som sagt, vilken film! Det är annat än Bring it on, mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar