onsdag 15 september 2010

Högskoleprovet

Har just precis anmält mig till Högskoleprovet, eller HP, som de vana säger. Jag måste medge att det känns lite nervöst men samtdigt bra. Sitta i en sal med massor av männsikor på Karlberg med nervositeten som en gemensam aspekt. Jag har själv aldrig gjort provet och tycker att det ska bli spännande, även om reslutatet blir värdelöst. Då har jag ju iallafall provat på det!
Förra terminen funderade jag på att göra det, eftersom Josefin skulle. Men jag resonerade på det viset att studenten var för långt borta, så det var för tidigt att göra det. Nu däremot känner jag mig lite stressad eftersom det sägs att man ska göra det flera gånger för att få ett så bra reslutat som möjligt. Helst av allt skulle jag vilja dra på det så länge som möjligt .Men, jag känner att det är dags nu.
Det är dags för mig att möta HP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar