fredag 10 december 2010

Den som söker den finner

Jag tycker att jag är väldigt hygienisk av mig, i stort. När det kommer mitt rum kan dock denna teori diskuteras. Jag har visserligen ingen gammal mat och så i rummet, men man ser i princip inte golvet eller soffan. För två veckor sedan skulle Bea komma hem till mig eftersom vi skulle plugga, jag bestämde mig för att iallafall bädda min säng eftersom jag trodde att en nybäddad säng skulle fånga hennes uppmärksamhet istället för min soffa som inte syns av alla kläder. När jag skulle lägga över överkastet kunde jag inte hitta det, det var helt försvunnet. Jag försökte då att tänka på när jag hade haft det sist gång och jag kunde inte komma ihåg det. Jag hade ingen aning om när jag hade bäddat sängen senast! Inte nog med det, nu kunde jag inte hitta det! Som sagt, det säger ju en del om hur det ser ur i mitt rum. Jag började leta efter det, under sängen, bakom soffan och i tvättkorgen, men det fanns ingenstans.
Idag så följde Bea med hem, helt oväntat. Vi skulle plugga idag också, och jag insåg att hon skulle tänka "Den där Issa, hon är inte spceillt fräsch hon", så jag förberedde henne på det värsta. När jag skulle sätta i en sladd i ett eluttag som är bredvid min soffa stack en del av mitt överkast ut. Där har det alltså legat i flera veckor, jag kan ju som sagt vad inte säga hur länge så det är ett bra tag! Jag kan fortfarande inte sluta förvånas av att jag lyckades tappa bort det.
Jag vill dock bara upprepa: Jag är inte så snuskig som mitt rum, jag duschar varje dag och äter inte snuskiga bananer!

1 kommentar: