söndag 12 december 2010

Historien om de röda manchesterbyxorna

Insåg att jag kanske borde berätta historien om mina "röä manchästerböxär söm har sprökkä i röva". Detta hände, om jag inte minns fel, när jag gick i fyran. Jag och Molle var hemma hos Fredrika och vi hade ett sammanträde om vårt café, Café Mums. När vi hade tröttnat på det började vi dansa runt, till Olsen Brothers och "Fly on the wings of love". Denna var vid den tiden en av mina favoritlåtar och jag dansade loss som aldrig förr. När jag sedan skulle böja mig ner, som i något slags danssteg, sprack mina byxor i rumpan. Dessa byxor var ett par röda, alldeles för korta machesterbyxor från Lindex som jag använde flitigt. Att det var manchesterbyxor var inte alls konstigt, eftersom jag bara använde den här sortens byxa och jag hade dem i olika färger och modeller. De röda byxorna kommer jag speciellt ihåg att jag matchade med en röd- och grå fleecetröja. Ett riktigt modetroll, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar